-> kampanokrousia: Οι Τρεις Ιεράρχες, φωστήρες και της πορείας του Μακαριστού Κεφαλληνίας Γεράσιμου

Μετάφραση / Translation

Τρίτη, 30 Ιανουαρίου 2018

Οι Τρεις Ιεράρχες, φωστήρες και της πορείας του Μακαριστού Κεφαλληνίας Γεράσιμου

Αποτέλεσμα εικόνας για κεφαλληνιας γερασιμος
Μητροπολίτης Κεφαλληνίας
κυρός Γεράσιμος
Και στους αγιοβάδιστους τόπους τους, αλλά και εδώ, και όπου βρισκόταν, πόσα είχε να πει ο π. Γεράσιμος για τους Τρεις Ιεράρχες, τους μεγάλους φωστήρες και της δικής του πορείας!
" Ο Απόστολος Παύλος ήταν δίπλα στον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο και του ψιθύριζε στο αυτί την ερμηνεία των επιστολών του. Αυτό το αυτί του Αγίου έμεινε άφθαρτο και βρίσκεται στο Άγιον Όρος". 
Ήταν και του π. Γερασίμου η διαπαιδαγώγηση μια προσέγγιση
καλλιτέχνη, που σμιλεύει με ιδιαίτερη προσοχή, ανάλογα με το ξεχωριστό μοναδικό υλικό της, κάθε ψυχή παιδιού του, μεγάλου σε ηλικία ή μικρού, που κατέφευγε κοντά του. Ήθελε κι αυτός να δημιουργεί αριστουργήματα που να αντέξουν στους αιώνες. Είχε οδηγό τα λόγια του Αγίου Χρυσοστόμου: «Καθώς ἀκριβῶς μέ μεγάλη δεξιοτεχνία ἐπεξεργάζονται οἱ μέν ζωγράφοι τίς εἰκόνες, οἱ δε γλύπτες τά ἀγάλματα, εἴθε κατά τόν ἴδιο τρόπο, κάθε πατέρας καί κάθε μητέρα γιά τά θαυμάσια αὐτά ἀγάλματα, πού εἶναι τά παιδιά τους, νά φροντίζουν ἐπιμελῶς». Και ένιωθε και ο ίδιος ο π. Γεράσιμος πατέρας τέκνων πολλών.
Πόσα θαύματα του Αγίου Βασιλείου διηγόταν! 
“Διάβαζε χωρίς λυχνάρι το βράδυ, γιατί είχε ο ίδιος το Άκτιστο Φως”.
Δεν ξεχνιούνται τα λόγια του:
..... Και έπειτα ήρθε στην Αθήνα, δύσκολο πράγμα, και εκεί σπούδασε όλες τις επιστήμες της εποχής του. Έγινε ο Μέγας Βασίλειος πανεπιστήμων, σπούδασε αστρονομία, ρητορική, μαθηματικά, φιλοσοφία και είχε δασκάλους πολύ σπουδαίους, είχε τον Εύβουλο και θαύμαζαν και την πρόοδο του, αλλά και τη νηστεία που έκανε. Ασκητής φοβερός ο άγιος από παιδί. Δεν έφαγε ποτέ ούτε κρέας, ούτε ψάρι και μέχρι σήμερα υπάρχει εκεί στου Παπάγου ένα μοναστήρι, ο “Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος” και σήμερα εκεί διηγούνται ότι υπάρχει ένας τόπος όπου ασκήτευε ως φοιτητής ο Μέγας Βασίλειος. Και στην Αθήνα κατάλαβε ότι όλες αυτές οι θεωρίες, όλες αυτές οι φιλοσοφίες, όλες αυτές οι επιστήμες είναι κινούμενες, λέει, δεν είναι τίποτα ακίνητο, δεν είναι τίποτα σταθερό. Το μόνο που είναι σταθερό, το μόνο που είναι ακίνητο, το μόνο αιώνιο είναι ο Θεός. Κατέβηκε να προσκυνήσει στα Ιεροσόλυμα και να βαπτιστεί και έπειτα να γυρίσει στην πατρίδα του την Καισάρεια. Και τότε εμφανίστηκε Άγγελος Κυρίου στον Επίσκοπο Καισαρείας, τον Ευσέβιο, και του είπε:
“Βγες έξω να προϋπαντήσεις το διάδοχό σου”.
Χωρίς να ξέρει τίποτα ο Βασίλειος, ούτε θέσεις επιθυμούσε, ούτε αρχιερωσύνες, ούτε δόξες, ούτε τιμές, χωρίς να γνωρίζει τίποτα, τον υποδέχθηκε ο λαός με λαμπάδες και εξαπτέρυγα ως νέο επίσκοπο. Τα έχασε ο άνθρωπος.
“Και τι θέλετε”; 
“Εσύ είσαι ο διάδοχος του επισκόπου μας”. 
Μετά από λίγο ο Ευσέβιος κοιμήθηκε και ο Βασίλειος χειροτονήθηκε Επίσκοπος Καισαρείας ..... "
Μα και για τον Άγιο Γρηγόριο πόση αγάπη έτρεφε στην καρδιά του, πόσο τόνιζε εκείνη τη φυγή του, που έλεγες ότι κι ίδιος ο π. Γεράσιμος την έζησε, αλλά και μέσα στο καμίνι που βρισκόταν πόσο την είχε ανάγκη! 'Ελεγε, λοιπόν, για τον Άγιο Γρηγόριο:
...."Όταν χειροτονείται από τον πατέρα του τον επίσκοπο Γρηγόριο ιερεύς σε ηλικία 36 ετών, βλέπει με τόσο φόβο και δέος και σεβασμό το ύψος και το βάθος της ιερωσύνης, ώστε εγκαταλείπει τον κόσμο. Αφήνει τις περγαμηνές, τη δόξα, τις συζητήσεις και πηγαίνει να κάνει μίαν επίσκεψη που δεν την συνηθίζουμε, αδελφοί μου, εμείς. Όπως γράφει “πηγαίνει να επισκεφτεί τον εαυτό του”. Τι σημαντικό πράγμα είναι αυτό; Το μέγα άγνωστο, να καλλιεργήσει τον άνθρωπο τον εσωτερικό, να καλλιεργήσει την ψυχή του, να γνωρίσει τον εαυτό του, όπως γράφει: εαυτόν επισκέψασθαι. Είναι η φυγή ιερού δέους, ιεράς αναζητήσεως"....
Θυμάστε στον τελευταίο του λόγο, με πόσο δέος έβλεπε κι αυτός το ύψος και το βάθος της αρχιερωσύνης;
Έλεγε τότε στην Παναγία τη Φανερωμένη στη Γλυφάδα:
... Γράφει ο μεγάλος πατέρας Ιγνάτιος ο Θεοφόρος ότι “ο Επίσκοπος κείται εις τύπον και εις τόπον Χριστού”. Ακούτε τι λέει, αδελφοί μου; Ότι ο Επίσκοπος είναι εις την θέση του Χριστού. Και αυτά τα γράφει, όχι με μελάνι, τα γράφει με το τίμιο αίμα του. Τον εσπάραξαν τα λιοντάρια εις της Ρώμης το αμφιθέατρο. Και τα λόγια του έχουν τόση διαχρονική ισχύ. Πρώτον αυτό.
Δεύτερον: Ο νεοχειροτονηθείς γνωρίζει, αδελφοί μου, την αθλιότητά του, οπότε, αν συνδυάσεις αυτά τα δύο, τρεπόμεθα εις φυγήν. 
Και τρίτον, πολύ σπουδαίο: Οι ημέρες μας, ο αιώνας μας, η εποχή μας, οι Χριστιανοί μας, οι άνθρωποί μας, πόσες απαιτήσεις έχουν σήμερα από τον Επίσκοπο και την Εκκλησία!
Εύχεσθε, λοιπον, αυτά τα τρία, ο Επίσκοπος εις τύπον και τόπον Χριστού, η αθλιότης μου και οι απαιτήσεις, να εύρουν κάποια παρηγορία, να εύρουν κάποια Θεού πορεία. 
Το Άγιο Ευαγγέλιο σήμερα διαλαλεί, ο Κύριός μας λέει ότι ο οφθαλμός είναι του σώματος ο λύχνος. Γράφει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος ότι ο οφθαλμός, λέει ο ιερός Πατήρ, είναι ο νους της ψυχής. Οπότε φαντάζεστε πόση προσοχή, πόσους οφθαλμίατρους, πόσα γιατρικά, πόσα γιατροσόφια, πόσα κολλύρια πρέπει να έχει ο άνθρωπος, όχι μόνο για τα μάτια τα σωματικά, αλλά για τα μάτια τα πνευματικά, την αίσθηση την πνευματική, την Χριστο-αίσθηση, το νουν, που λέει ο ιερός Χρυσόστομος.
Σε μια εποχή σαν τη δική μας, αδελφοί μου, στην εποχή που ζούμε όλοι μας, που μας πνίγει και μας στραγγαλίζει, με τόση σύγχυση, με τόσο άγχος, δυστυχώς ξεχνάμε ότι ο άνθρωπος είναι και “ζώον” όχι μόνον φυσικό, λένε οι πατέρες, αλλά και “ζώον θεούμενον”. Και σαν θεούμενος έχει ψυχή αθάνατη, έχει αυτό που λέει ο Άγιος Χρυσόστομος: “νουν, οφθαλμόν πνευματικόν”. Και έχει αίσθηση-- πρέπει να το καταλάβουμε όλοι μας, πρώτος εγώ που το λέω δυνατά – έχει, δηλαδή,
Χριστο-αίσθηση.
Και λένε οι Πατέρες, λένε οι σοφοί, λένε οι ειδικοί ότι “εκ του οράν” – από την όραση – “έρχεται το εράν”, ο έρωτας, ο θείος έρωτας ....
Και λέει ο Μέγας Βασίλειος:
(οὐ γὰρ ἐποιήσαμέν τι ἀγαθὸν ἐπὶ τῆς γῆς), ἀλλὰ διὰ τὰ ἐλέη σου καὶ τοὺς οἰκτιρμούς σου, οὓς ἐξέχεας πλουσίως ἐφ' ἡμᾶς, ... 
Αυτά γράφει ο μεγάλος Θεολόγος, ο Πατήρ ο Οικουμενικός, ο φωστήρας ο μεγάλος, ο ιδρυτής της Βασιλειάδος. Λέει αυτός ο μεγάλος – μεγάλος Άγιος, δεν έκαμα τίποτα αγαθό επί της γης, Εμείς να φύγουμε δηλαδή, να σκάψουμε τη γη να μπούμε μέσα

Facebook σχόλιο

Δημοφιλείς αναρτήσεις