-> kampanokrousia: Του Γεωργίου Φωτ. Παπαδόπουλου: Γάμος των γονέων και Βάπτιση του τέκνου των μαζί δεν πρέπει να γίνεται, είναι θεομπαιξία

Μετάφραση / Translation

Τρίτη, 6 Φεβρουαρίου 2018

Του Γεωργίου Φωτ. Παπαδόπουλου: Γάμος των γονέων και Βάπτιση του τέκνου των μαζί δεν πρέπει να γίνεται, είναι θεομπαιξία

Αποτέλεσμα εικόνας για γαμος και βαπτιση μαζιΟ Απόστολος Παύλος, στην προς Γαλάτας Επιστολή του, αναφέρει <<ει ανθρώποις ήρεσκον, Χριστού δούλος ουκ αν ήμην>> (Γαλατ. Α΄, 10). Εάν ήθελα να είμαι αρεστός στους ανθρώπους (στις ορέξεις τους), δεν θα ακολουθούσα τον Χριστό (το θέλημά Του).
Γιατί τούτο; Διότι καθένας θέλει να ΄΄κόβει και ράβει στα δικά του μέτρα΄΄ τα πάντα ! Και όταν του πεις την αλήθεια γίνεσαι κακός !
Αυτά τα αναφέρω, εξ αφορμής του γεγονότος ότι, ο Μητροπολίτης Χίου ανακοίνωσε (στο πλαίσιο Ιερατικής σύναξης, πριν αρκετούς μήνες – και όχι τώρα,

ξαφνικά, όπως κάποιοι νομίζουν) ότι, εις το εξής, το Μυστήριο της Βαπτίσεως τέκνου δεν θα τελείται μαζί με το Μυστήριο του Γάμου των γονέων του. (Μιλάμε, ασφαλώς, για τις περιπτώσεις όπου είχαμε γέννηση τέκνων εκτός Γάμου).
Έσπευσαν, κάποιοι, να κατηγορήσουν τον Μητροπολίτη Χίου για αυταρχισμό ή συντηρητισμό ! Λάθος. Όσοι επικαλούνται κάτι τέτοιο αγνοούν βασικά θέματα της Ορθοδοξίας-Ορθοπραξίας. Και για να γίνω πιο σαφής: Εσείς, κυρία και κύριε, που θέλετε να τελέσετε μαζί Γάμο και Βάπτιση, γιατί το κάνετε; <<Για να γλυτώσουμε τα έξοδα>> ! Ποια έξοδα; Στολισμούς, δώρα, δεξιώσεις και φωτογραφίσεις; Πρόβλημά σας ! Αυτά δεν αφορούν τα Μυστήρια της Εκκλησίας, αλλά την εγωπάθειά σας. Δεν έχουν σχέση με τον Θεό και με τα του Θεού. Δεν θα έλθει η Εκκλησία να καλύψει τον εγωισμό σας ή την αυταρέσκειά σας, δεν θα έλθει στα δικά σας μέτρα, αλλά εσείς θα εναρμονιστείτε με τα της Εκκλησίας.
Όσοι επιθυμούν την ΄΄συνύπαρξη΄΄ των δυο Μυστηρίων, έχουν υπόψη τους τι θα πει Μυστήριο του Γάμου; Στον Γάμο ο Ιερέας εύχεται να έχει το ζευγάρι <<κοίτη αμίαντο>>, δηλαδή την έννομο –κατά Θεόν– συζυγία. Επίσης, εύχεται να αξιωθούν οι νεόνυμφοι μετά την <<άρμοση>> τους να δουν τέκνα (παιδιά) και τέκνα τέκνων (εγγόνια). Ποια, λοιπόν, <<κοίτη αμίαντο>> και ποια <<άρμοση>>, όταν ο καρπός της αγάπης τους βρίσκεται στα πόδια τους ήδη και μετ΄ολίγον θα βαπτιστεί;
Η Εκκλησία είναι μητέρα, δεν είναι μητριά. Θέλει το καλό των παιδιών Της και όλα αυτά τα λέει από αγάπη για τη σωτηρία των παιδιών Της. Σωτηρία της ψυχής, ζωή στην αιωνιότητα. Αμαρτωλοί είμαστε, όντως, αλλά όχι θεομπαίχτες! <<Ο Θεός ου μυκτηρίζεται>> (Γαλάτ. ΣΤ΄, 7). Αλλοίμονο σ΄ εκείνον που νομίζει ότι μπορεί να εμπαίξει τον Θεό ! Μπορεί κάποιος να αμάρτησε, ναι. Αλλά ο Θεός αναμένει την ειλικρινή (έμπρακτη) μετάνοιά του και τον αναμένει με ανοικτή την αγκαλιά Του, αρκεί να Του το ζητήσει και να Τον ακούσει, εφαρμόζοντας τα προστάγματά Του.
Έτσι, λοιπόν, η συζήτηση με τον Πνευματικό-Εξομολόγο του ζευγαριού είναι η προτιμότερη λύση, πριν τον καθορισμό των Μυστηρίων. <<Εξομολογείσθε τα παραπτώματα, όπως ιαθήτε>> (Ιάκωβος Ε΄, 16). Αυτός θα νουθετήσει, θα συμβουλεύσει και θα εξηγήσει στους μελλονύμφους τα της ιεράς παραδόσεως της Εκκλησίας μας.
Γάμος των γονέων και Βάπτιση του τέκνου των μαζί δεν πρέπει να γίνεται, είναι θεομπαιξία ! Όπως θεομπαιξία είναι το να γίνουν την ίδια ημέρα τα δυο Μυστήρια. Στην παράδοση της Εκκλησίας μας, οκτώ (8) ημέρες μετά τον Γάμο (δηλαδή, ως είθισται, από την μια Κυριακή στην άλλη) έκλεινε ο κύκλος του Γάμου (αυτό τηρείται ακόμη σε πολλά χωριά της Στερεάς Ελλάδας και της Ηπείρου, κατά την λαϊκή παράδοση και τιμάται με γλέντι, κλπ). Έτσι, τουλάχιστον 8 ημέρες κατόπιν πρέπει να γίνεται η Βάπτιση των τέκνων των συζύγων αυτών.
Το να ζητά κάποιος να γίνουν και τα δυο Μυστήρια μαζί, σημαίνει ότι δεν έχει μετανοήσει, δεν έχει συμβουλευθεί Πνευματικό, δεν έχει καταλάβει τι γίνεται στα Μυστήρια, δεν ζητά –πραγματικά– την ευλογία του Θεού στο σπιτικό του, παρά όλα τα κάνει για την κοινωνική του αποκατάσταση, δηλαδή ΄΄για τα μάτια του κόσμου΄΄ όπως λέει ο λαός μας.
Φθάσαμε στο σημείο όποιος λέει την αλήθεια να κινδυνεύει να κατηγορηθεί για συντηρητισμό, λες και η εκκοσμίκευση θα κυβερνήσει τα της Εκκλησίας και όχι όσα οι Άγιοι Πατέρες μας, οι Οικουμενικές Σύνοδοι, η Αγία Γραφή και η δισχιλιετής παράδοσή Της προστάζουν.
Για όσους πιθανόν δεν γνωρίζουν, την νόμιμη αυτή και Ορθοδοξότατη πρακτική δεν εφαρμόζει μόνο ο Μητροπολίτης Χίου Μάρκος. Εφαρμόζουν εδώ και αρκετά χρόνια οι Μητροπολίτες (αναφέρω εδώ ενδεικτικά, ως γνωρίζω): Διδυμοτείχου και Ορεστιάδος Δαμασκηνός, Σπάρτης και Μονεμβασιάς Ευστάθιος, Ηλείας Γερμανός, Φθιώτιδος Νικόλαος, Φλωρίνης Θεόκλητος, Σταγών και Μετεώρων Σεραφείμ (+), κ.α., καθώς επίσης πλείστες όσες ενορίες των λεκανοπεδίων Αττικής και Θεσσαλονίκης και της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών (π.χ. Ι. Ναός Αγ. Θεράποντος Ζωγράφου, κ.α.). Δεν νομίζω όλοι αυτοί να κινδυνεύουν να κατηγορηθούν για συντηρητισμό, επειδή εφαρμόζουν τα ειωθότα και τηρούν την παράδοση της Εκκλησίας. Το ότι μπορεί να γίνονται κάπου τα δυο Μυστήρια μαζί, μπορεί να γίνει αυτό για ιδιαίτερους λόγους -κατ΄ οικονομίαν- και με την έγκριση και ευλογία του οικείου Μητροπολίτου, για καθαρά εξαιρετικούς, ποιμαντικούς, λόγους όπου ο Μητροπολίτης -πατρικά σκεπτόμενος και για την κατά Θεόν προκοπή των αιτούντων και μόνο- μπορεί να κρίνει ότι έτσι πρέπει να γίνει. Άλλο, όμως, η εξαίρεση (κατ΄ οικονομίαν) και άλλο ο Κανόνας να ζητάμε να γίνει εξαίρεση…
Όσο για εκείνους που μιλούν για διπλά ΄΄έξοδα-τυχερά΄΄, αυτό είναι δικό τους ζήτημα, μιας και κανένας δεν τους τα ζήτησε ούτε τα απαίτησε, αλλά και ο Μητροπολίτης έχει πει ότι όποιος θέλει μπορεί να του ζητήσει να τον παντρέψει δίχως καμία απολύτως υποχρέωση. Η ιεροσύνη δωρεάν λαμβάνεται και δι΄ αυτής η θεία χάρις δωρεάν παρέχεται στους πιστούς. <<Δωρεάν ελάβετε, δωρεάν δότε>> (Ματθ. Ι΄, 8). Όλα τα υπόλοιπα αφορούν τους επιθυμούντες την τέλεση των Μυστηρίων και όσα το δικό τους μυαλό θεωρεί σωστά να πράξουν. Κανένας δεν τους ζητά τίποτε και κανένας δεν τους επιβάλλει να δώσουν τίποτε.
Με την παρούσα ευκαιρία, μου δίνεται η δυνατότητα να επισημάνω, ακόμη, ένα χαρακτηριστικό γεγονός που διαπίστωσα τις τελευταίες ημέρες: Ο Μητροπολίτης Χίου βάλλεται επί δικαίων και αδίκων !!! (ακόμη και για υποτιθέμενα επιτίμια ΄΄ακοινωνησίας΄΄ -είτε σε καθηγητές είτε σε Ιεροψάλτες- τα οποία για να επιβληθούν προβλέπεται ειδική διαδικασία). Μάλιστα, άτομα συγκεκριμένα, πνέοντα μένεα κατά του Επισκόπου, επί σειράν ετών, αναιτιολόγητα (τουλάχιστον στην κρίση της πλειονότητας του πιστού λαού), φρόντισαν να δοθεί περαιτέρω έκταση, προκειμένου να κορέσουν την ακόρεστη δίψα τους για ΄΄έκθεση΄΄ του Επισκόπου…!!! (νομίζουν!), ελέω προσωπικών τους επιδιώξεων, που ουδόλως απασχολούν το χριστεπώνυμο πλήρωμα. Νομίζουν, όλοι αυτοί, ότι επιτελούν θεάρεστο έργο; Τι, άραγε, επιδιώκουν;
Αδελφοί μου, ψυχραιμία ! Ηρεμήστε ! Ούτε τα πτυχία της θεολογίας, ούτε οι μελωδικότατες στεντόρειες ψαλμωδίες στους Ι. Ναούς φέρνουν τη σωτηρία της ψυχής ! Αυτά είναι μέσα, εργαλεία, για τον δρόμο προς την αρετή ! Ας μην λατρεύουμε την κτίση, παρά τον Κτίσαντα ! Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος αναφέρει ότι, <<θεολόγος εστίν, ου ο πολλά μαθών περί του Θεού, αλλά ο πολλά παθών υπέρ του Θεού>>. Δηλαδή το βίωμα (η εφαρμογή) και η πνευματική ζωή καταξιώνουν τον άνθρωπο της Εκκλησίας, με την υπακοή και την ταπείνωση.
Η μεγαλύτερη αρετή είναι η ταπείνωση, που πρέπει να συνοδεύεται από την υπακοή. <<Πείθεσθε τοις ηγουμένοις και υπήκετε>> (Εβρ. ΙΓ΄, 17).
Οφείλουμε υπακοή στον Επίσκοπο ! Και μέσα στα Μυστήρια, μέσα στον Ι. Ναό εκείνος έχει τον πρώτο λόγο, εκείνος προΐσταται και προεξάρχει των Ι. Ακολουθιών. Ας τον ακούσουμε ! Μόνο σε μια περίπτωση δεν οφείλουμε υπακοή: Όταν μας κηρύσσει ή μας επιβάλλει κάτι αντίθετο από τον λόγο της Αγίας Γραφής (δηλαδή όταν πίπτει σε αίρεση).
Ας αφιππεύσουμε, λοιπόν, τον κάλαμο του εγωισμού και ας μην δίνουμε δικαιώματα σε όσους βρίσκονται μακράν της Εκκλησίας να σχολιάζουν δυσμενώς –ενίοτε δε και να καγχάζουν– με τα καμώματά μας, που παίρνουν έκταση άνευ λόγου.
Θα συμφωνήσω, μόνο, ότι ο λαός μας έχει άγνοια επί πολλών εκκλησιαστικών θεμάτων. Και στο σημείο αυτό, οι Πνευματικοί, οι Ιεροκήρυκες, οι κήρυκες του θείου λόγου και όσοι άλλοι δυνάμενοι οφείλουν να τον πληροφορήσουν τα δέοντα. <<Την διακονίαν σου πληροφόρησον>> (Β΄Τιμοθ. Δ΄, 5).-


Γράφει ο κ. Γεώργιος Φωτ. Παπαδόπουλος 

Δημοφιλείς αναρτήσεις

2 ήμερη Εκδρομή Μυτιλήνη

2 ήμερη Εκδρομή Μυτιλήνη
Πληροφορίες πατώντας πάνω στην εικόνα