-> kampanokrousia: της Μαρίας Ζουμής: Ο Χριστός είναι το Φως του κόσμου

Μετάφραση / Translation

Τετάρτη, 4 Απριλίου 2018

της Μαρίας Ζουμής: Ο Χριστός είναι το Φως του κόσμου

Σχετική εικόνα Η  αλήθεια του Αγίου Φωτός είναι ακριβώς όπως ομολογείται από τους πιστούς στο σύμβολο της πίστεως, δηλαδή το Πιστεύω που λέμε οπωσδήποτε σε κάθε θεία Λειτουργία, στη Βάφτιση και σε άλλες ακολουθίες ." Φως εκ Φωτός, Θεόν αληθινόν εκ  Θεού αληθινού". Ο Χριστός είναι το Φως του κόσμου, όπως βεβαίωσε ο Ίδιος και
συνυπάρχει  στο Φως που είναι ο Τριαδικός Θεός.  Το Άγιο Φως είναι μέγα και ακατάληπτο Μυστήριο, όπως όλα τα Μυστήρια έτσι και το Άγιο Φως, όπου βγάζει μόνο ο Έλληνας Ορθόδοξος Πατριάρχης  Ιεροσολύμων το Μεγάλο Σάββατο και είχα την ευλογία να Το ζήσω προσωπικά. Είναι η Κάθοδος του Χριστού στον Άδη, που νίκησε το θάνατο  και  επιβεβαιώνει την Ανάστασή Του. Είναι ο Ίδιος ο Χριστός ανάμεσα στο πλήθος. Είναι παρόν το Άγιο Φως σε διαφορετική μορφή πριν ανάψει και σκορπίσει. Είναι Ορατό σε δέσμες Φωτός εφαπτόμενες σαν κολώνες   διαφανείς  5-7 (τον αριθμό) διαφόρων περιμέτρων που συνδέουν το ταβάνι με το δάπεδο (τον ουρανό με τη γη) από τη δεξιά πλευρά του Ιερού Κουβούκλιου, όπως το αντικρίζουμε. Αυτές οι δέσμες  φωτός είναι ορατές κι όταν άλλοι θρησκευτικοί ηγέτες προσεύχονται, ψάλλουν ΟΧΙ μέσα στο Ιερό κουβούκλιο πριν από τον Πατριάρχη για να βγει  σ’ εκείνους το Άγιο Φως. Αριστερά, στην κυρία είσοδο του Ναού υπάρχει μια κολώνα πέτρινη  με ρωγμή όπου σχηματίστηκε, όταν κάποτε δεν άφησαν τον Πατριάρχη να πάει μέσα για να αποδείξουν ότι το Άγιο Φως θα βγει σ' εκείνους. Τότε ο Πατριάρχης προσευχήθηκε έξω και άνοιξε η κολώνα και βγήκε το Άγιο Φως μέσα από την κολώνα, γι' αυτό μετά του έδωσαν το προνόμιο να πηγαίνει και να προσεύχεται μέσα στο Ιερό Κουβούκλιο ΜΟΝΟΣ  του, ο Πατριάρχης και να βγαίνει το Άγιο Φως. Και για να επανέλθω στις δέσμες φωτός, αυτές  λίγο - λίγο η περίμετρος τους  μικραίνει και μια - μια χάνονται, αλλά ξαναπαρουσιάζονται στο ίδιο σημείο, όταν ο Έλληνας Ορθόδοξος Πατριάρχης με την ακολουθία του κατευθύνεται προς το Ιερό Κουβούκλιο για να εισέλθει  και προσευχηθεί μέσα, ενώ  η ακολουθία του ψάλλει απ’ έξω. Η Ελλάδα υποδέχεται το Άγιο Φως με τιμές αρχηγού κράτους.  Και γιατί όχι;  Αφού πρώτος ο Χριστός  τιμά τον Έλληνα Ορθόδοξο Πατριάρχη, αλλά και την Ορθόδοξη Ελλάδα, αφού η Καινή Διαθήκη γράφτηκε στην Ελληνική γλώσσα και η Παλαιά  Διαθήκη μεταφράστηκε επίσης στην Ελληνική, απ' όπου κατόπιν σε όλες τις γλώσσες του κόσμου.
Τελικά οι διαφανείς δέσμες/κολώνες φωτός  μετακινούνται και σχηματίζουν κύκλο πάνω από το Άγιο Κουβούκλιο, αστράφτουν  τρεις φορές σταυροειδώς και το Άγιο Φως σε χρώμα γαλάζιο διασκορπίζεται σε σχήματα κάπως σαν  σταγόνες νερού, μπαλονάκια διαφόρων διαστάσεων, όπου τέμνονται και κατεβαίνουν  επάνω στους προσκυνητές  χωρίς να καίει. Σιγή , κατάνυξη και δέος επικρατεί.Τα φώτα του Ναού και οι καντήλες είναι όλα σβησμένα.  Έξω από το Καθολικό των Ορθοδόξων υπάρχουν δυο σειρές καντήλες . Η πρώτη σειρά με 7 καντήλες ανάβουν αυτόματα από το Άγιο Φως το οποίο αιωρείται εντός του Ναού πριν ακόμα βγει ο Πατριάρχης με τις αναμμένες Λαμπάδες. Οι δέσμες των 33 κεριών μερικών προσκυνητών, μεταξύ αυτών και παιδιών  ανάβουν μόνες τους και πριν ακόμα βγει ο Πατριάρχης  με τ’ αναμμένα κεριά.  Ένας νεαρός  κατευθυνόμενος προς το Ιερό βιαστικός μεταφέρει το Άγιο Φως σε όσους προλάβουν να ανάψουν τις δέσμες τους και εν συνεχεία το μεταδίδουν και στους υπόλοιπους. Το Άγιο Φως έχει ήδη πάει στο Ιερό, αφού ο παπάς έχει βγει με τη λαμπάδα που έχει ανάψει μόνη της από το αιωρούμενο Άγιο Φως.   Βρισκόμουν σε κατάλληλη θέση μέσα στο Ναό και παρακολούθησα τα πάντα.
Τελικά οι ακόλουθοι άλλων δογμάτων, Κόπτες, Αρμένιοι  κ.α. γυρίζουν ομαδικά με τον αρχηγό τους γύρω – γύρω από το Άγιο Κουβούκλιο, δοξολογούν κι  ευχαριστούν  το Θεό που αξιώθηκαν να  λάβουν το Άγιο Φως και  παρακαλούν κι ελπίζουν πως κάποιο Πάσχα θα έρθει το Άγιο Φως απ’ ευθείας σ’ εκείνους.   Πρέπει να ντρέπονται αυτοί που αγωνίζονται να θάψουν την αλήθεια στο πυκνό σκοτάδι της πλάνης και του ψεύδους και ερμηνεύουν  τις εμπειρίες των συνανθρώπων τους με δικά τους μέτρα.
Τα θαύματα είναι γεγονότα που δεν ερμηνεύονται, δεν είναι μυθοπλασίες όπως κάποιοι θέλουν να τα αποκαλούν. Ο Χριστός έκανε το πρώτο θαύμα δημοσίως στην Κανά της Γαλιλαίας, όπου ήταν και η Μητέρα Παναγία εκεί. Αναφορές στην Παναγία υπάρχουν πολλές στην Αγία Γραφή. Την αναφέρουν μικροί και μεγάλοι  προφήτες.  Ο Μωυσής, ο Ησαΐας, ο Δαβίδ, ο Ιεζεκιήλ,  ο Ιερεμίας, η  Ελισάβετ, ο Συμεών και η Άννα. Ο ευαγγελιστής Λουκάς περιγράφει  τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.  Κοινοί πολίτες τη μακαρίζουν και στη Βίβλο όπως και μέχρι στις μέρες μας. Η  Παναγία είναι  παρούσα στο γάμο της Κανά όπου ο Χριστός μετέβαλε το νερό σε κρασί. Είναι παρούσα στη Σταύρωση όπου ο Χριστός την εμπιστεύεται στον Ιωάννη, το μαθητή, Απόστολο και Ευαγγελιστή,  η  Παναγία αναζητά και βρίσκει τον Ιησού δωδεκαετή  να διδάσκει στο Ναό κ.α.  Οι επιστήμονες ανακαλύπτουν και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους η κάθε μια στον κλάδο της και με ειλικρίνεια λένε δεν ξέρω  γι’αυτά που δε  γνωρίζουν. Πολλές φορές σε δύσκολες περιπτώσεις οι γιατροί λένε στους συγγενείς:  Μόνο ένα θαύμα μπορεί ν’ αλλάξει την πορεία της νόσου. Το είπαν και στον πατέρα μου για μένα όταν ήμουν σε ηλικία 19 ετών. Έγινε το θαύμα σε μένα, δε γίνονται βέβαια πάντοτε  θαύματα, αλλά γίνονται όταν ο Θεός θέλει. Η Θεολογία είναι επιστήμη  πάντα επίκαιρη και εμβαθύνει στα διδάγματα του Θεού. Με λύπη παρακολουθεί  την εξαθλίωση της σημερινής κοινωνίας που βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού,  γιατί  βαδίζει χωρίς το φως. Αυτά που συμβαίνουν στην εποχή μας προλέγονται στη Βίβλο. Η Εκκλησία προσφέρει απλόχερα και αθόρυβα και πάντα συνεργεί στην αντιμετώπιση της εκάστοτε  ανάγκης. Εύχομαι η αγάπη της Αναστάσεως του Χριστού να ζεστάνει τις καρδιές όλου του κόσμου.                                                                                                                                                   Γράφει η Μαρία Ζουμή

Facebook σχόλιο

Δημοφιλείς αναρτήσεις